Aparatul primarului

aparatul primarului

Primarul are in subordinea sa un aparat propriu ce comunica cu locuitorii comunei....

Citeste mai mult

Hotarari CL

hotarari cl

Hotararile CL sunt supuse votarii si se refera la buna functionare a comunitatii...

Citeste mai mult

Documente contabile

documente contabile

Aici va sunt prezentate bugetul, bilantul, rectificarile si alte acte privind banii comunei

Citeste mai mult

Declaratii de avere

declaratie de avere si interese

Aici gasiti declaratiile de avere si interese ale membrilor CL si functionarilor publici...

Citeste mai mult

Contact

contact

Printr-un singur click luati legatura cu noi privind problemele pe care le aveti

Citeste mai mult

Impozite si taxe - prezentare generala

Departamentul Impozite si Taxe Locale a comunei Padureni are atributii privind stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si încasarea impozitelor si taxelor locale, pe raza administrativ - teritoriala a comunei Padureni.

Modalitatile de informare puse la dispozitia contribuabililor sunt:

• informarea directa prin intermediul functionarilor publici care deservesc ghiseele pentru activitatea cu publicul, deschise la sediul institutiei noastre din Primaria Padureni

• prin pagina de internet, adresa este http://www.comuna-padureni.ro/ari2_160-impozite_si_taxe.html


Certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice - formulare

Obtinerea certificatului de atestare fiscala este reglementata de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013.

Reglementarile, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile si in acest an, au completat cu noi informatii referitoare la starea obligatiilor fiscale lista mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazuta la sectiunea D, pct. III din certificatul de atestare fiscala. Astfel, de la 1 mai, documentul precizeaza daca anumite datorii ale contribuabilului sunt in executare silita sau suspendate la executare silita.

Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, firmele trebuie sa solicite documentul la unitatea fiscala care ii administreaza. Cererea-tip completata se depune alaturi de:

• un Dosar cu sina;

• o copie C.I. / B.I. si imputernicire pt. delegat;

• o copie Certificat inregistrare fiscala;

• doua timbre fiscale (2 lei/bucata);

• documente doveditoare a realitatii contabile cum ar fi: balanta de verificare semnata si stampilata.

Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decat sa depuna cererea prin care solicita documentul si doua timbre fiscale, in valoare de 4 lei.

Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de filme pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii.

Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care:

• un exemplar se comunica solicitantului sau noului organ fiscal competent;

• un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.

Modelul certificatului de atestare fiscala, precum si al cererii de eliberare a documentului pot fi consultate in fisierele atasate.


Acte necesare pentru eliberare documente primarie

Acte necesare pentru eliberare certificat fiscal:

1. Carte de identitate

2. Plata la zi a impozitelor si taxelor locale

3. Achitarea unei taxe de 10 lei

Acte necesare pentru inscriere autovehicule

1. Fisa de inmatriculare

2. Copie carte identitate

3. Achitarea unei taxe de 62 lei


Termene de plata a impozitelor locale

Impozitul pe cladiri, teren si taxe pe mijloacele de transport se plateste anual pana la datele 31 martie si 30 septembrie inclusiv

2. Pentru neplata impozitului pe cladiri si teren precum si a taxei pentru mijloacele de transport pentru persoanele fizice si juridice se percep penalizari de 0,1% zi calendaristica

3. Plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, teren si a taxei pe mijloacele de transport datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la 31 martie inclusiv, a anului respectiv, se acorda o bonificatie de 10%


Facilitati pentru persoane fizice si juridice

1. Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de trasport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatii nu se aplica pentru veteranii de razboi

2. Impozitul pe cladiri si impozitul pe teren nu se aplica vaduvelor de razboi si vaduvelor veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit

3. Impozitul pe cladiri, impozitului pe teren si taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice nu se datoreaza de catre persoanele cu handicap grav sau accentuat, si de persoanele incadrate in gradul I de invaliditate

Scutirea de la plata impozitului pe teren se aplica doar terenului aferent cladirii utilizate ca domiciliu de persoanele fizice prevazute la pct.3

Scroll to top